Droga do wygodnego konta osobistego
Dobre konto osobiste w banku bardzo ułatwia dziś życie. Nie tylko pozwala zarabiać, ale przede wszystkim tworzy możliwość używania karty płatniczej czy przeprowadzania transakcji za pomocą internetu – bez tego często nie można korzystać ze sklepów online, a także otrzymywać wypłat czy stypendiów. Dlatego też zdecydowanie warto mieć swoje konto. Nie warto jednak zakładać go na chybił – trafił. Oto kilka podpowiedzi.
Po pierwsze – oszczędności
Gdy chcemy oszczędzać i odkładać pieniądze na osobnym, oprocentowanym koncie, dobrym planem będzie poszukanie konta osobistego sprzężonego z oszczędnościowym lub korzystną lokatą. Osobno zakładane konta będą prawdopodobnie kosztowały więcej, niż taki „pakiet”.
Po drugie – umowa
Banki kuszą promocjami. Konto pozbawione opłat za prowadzenie kartę przez cały rok wygląda na interes życia. Trzeba się jednak także zainteresować, co będzie po upływie czasu trwania promocji. Czy koszt nie stanie się nagle przytłaczający, o wiele wyższy niż w innych bankach? W takim przypadku skorzystanie z promocji wcale nie będzie dobrym wyborem.
Po trzecie – opłaty
Prowadzenie konta osobistego może się opłacać bądź nie. Dlatego trzeba uważnie czytać warunki umowy i dowiedzieć się, ile dokładnie będzie kosztowała ta usługa. Czasami „konto za 0 złotych” to tylko fikcja, ponieważ bank w tym czasie obciąża opłatą używanie karty płatniczej lub operacje finansowe.
Po czwarte – indywidualne potrzeby
Każdy klient banku ma swoje, indywidualne potrzeby. Jednym zależy na szybkich przelewach i braku opłat za kartę, inni chcieliby mieć dostęp do dobrze zaplanowanej platformy internetowej. Warto zastanowić się, czy potrzebujemy mieć blisko bankomat lub oddział banku, czy wolelibyśmy raczej intuicyjną stronę internetową, która umożliwia robienie sprawnych przelewów i składanie wniosków o kredyty czy lokaty.
Po piąte – wygoda transakcji
Istotny jest także system transakcyjny – najlepiej bezpieczny, wygodny, intuicyjny. Bywa, że bardzo trudno jest nam zrozumieć zasady używania platformy płatności czy aplikacji. To z kolei powoduje stres i frustrację, całkiem niepotrzebnie. Lepiej będzie poszukać banku bardziej przystosowanego do potrzeb klientów.
Po szóste – nowoczesność
Niektóre banki utkwiły w przeszłości. Nowoczesne, wygodne funkcje w ogóle nie są przez nie obsługiwane. Nie można płacić telefonem, a na zaksięgowanie wpłaty czeka się trzy dni. Nie działają aplikacje mobilne do przelewów. Klient, który nie chce i nie lubi korzystać z takich udogodnień nie zraz się do banku przez ich brak. Jednak dziś wielu klientów chce mieć taką możliwość i nie zamierza płacić za konto, której jej nie daje.
Komentarze (0)